USŁUGI

KLIMATYZACJA - komputerowa diagnostyka, sprawdzanie szczelności i pełen recycling
Komputerową diagnostykę silnika nowej i starszej generacji
Komputerowa diagnostykę systemów pokładowych (ABS, EBD, AirBag, Climatronic itp.)
Cz궜ci eksploatacyjne

  • œświece, filtry, paski, wycieraczki, oleje, smary
  • szeroką gamę produktów motoryzacyjnych
  • drobne naprawy eksploatacyjne
  • wymiana oleju i filtrów (kasowanie "serwisu")
  • naprawy "drobne"
  • remonty kapitalne
  • przeglądy bieżące
  • regulację i diagnostykę

Bogate zaplecze towarowe pozwala nam wykonać usługę szybko i profesjonalnie. Sprawdzeni dostawcy to gwarancja najwyższej jakoœci i szybkiej realizacji w nietypowych przypadkach (życzymy Wam, by w całym czasie eksploatacji nie trafił się ani jeden !!!) Korzystamy z doradztwa specjalistów w każdej dziedzinie oraz z najnowoczeœniejszych osiągnięć firm specjalizujących się w branży motoryzacyjnej. Wykorzystujemy do pracy tylko sprawdzone, najwyższej jakoœści, narzędzia firm takich jak: Hazet, Matador, PROXON, STANLEY & STANLEY oraz równie doskonałą chemię stosowaną w największych koncernach produkcji elf, STP, WURTH i wiele innych. Najnowsze osiągnięcia techniki jak obsługa z wykorzystaniem komputerów jest stosowana w naszym warsztacie już od długiego czasu.

Nie potrafimy jeszcze komputerowo zmieniać w czasie krótkiej wizyty koloru Twojego auta, ale pracujemy już nad tym - niedługo ...
...kto wie - może ???


Do napraw używamy tylko oryginalnych częœci wysokiej jakoœci takich firm jak: MONROE, SACHS, Walker, Bosal, BREMBO, Textar CHAMPION, MAN, Valeo, Federal Mogule, VARTA, BOSCH itp.

Jesteœmy firmą wyjątkową i zdajemy sobie z tego sprawę - najbardziej zależy nam by każdy klient wyjechał całkowicie usatysfakcjonowany.

CENIMY CZAS I WYGODĘ KLIENTÓW :
dlatego każda naprawa jest umawiana na okreœlony termin ze wstępnym podaniem terminu odbioru samochodu. Zawsze do naprawianego samochodu zamawiamy komplet "niezbędnych" cz궜ci, dzięki czemu nie przedłuża się czas naprawy auta w przypadku gdyby pojawiły się nieoczekiwane usterki. W takiej sytuacji informujemy i konsultujemy się z klientem co do dalszego postępowania.


BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM :
Przy każdej naprawie sprawdzamy kilka istotnych dla bezpieczeństwa punktów dodatkowych w twoim samochodzie.

Weryfikujemy przy kliencie zakres wykonanych usług i wpisujemy je do książki serwisowej samochodu.


KLIMATYZACJE
Wieloletnie doœwiadczenie, nowoczesny sprzęt z automatycznym, komputerowym kontrolerem pozwala nam na profesjonalny serwis układów klimatyzacji Twojego samochodu. Dzięki urządzeniu BOSCH TRONIC (Castello) oferujemy kompleksowe wykonanie każdej usługi na każdym rodzaju klimatyzacji samochodowych!

  • Sprawdzenie szczelnoœci
  • Pełen recycling
  • uzupełnienie i nabicie gazu
  • uzupełnienie, odessanie i napełnienie nowym, spec. olejem do klimatyzacji

Klimatyzacja w Twoim samochodzie to nie tylko przewody, kompresor i chłodnica. To przede wszystkim czynnik, który odbiera ciepło z kabiny i oddaje je do otoczenia - kiedyœ Freon, dziœ bezpieczny gaz. Tak to wygląda w dużym uproszczeniu, tymczasem jest to znacznie bardziej skomplikowane.

Klimatyzacja to nie tylko pompa cieplna. To System elektronicznej kontroli, sterowania nawiewem i inne elementy sterowania (Automatyczny - CLIMATRONIC - komputer pokładowy decyduje o wszystkich aspektach pracy nawiewu - siła, otwarcie klap zimnego i ciepłego powietrza oraz wody, załączenie i rozłączenie sprzęgła klimatyzatora). Najczęœciej jednak o koniecznoœci sprawdzenia stanu klimatyzacji przypominamy sobie, kiedy jest już za póŸno - przychodzi lato a klimatyzacja nie działa jak należy. Czemu za póŸno??? Otóż większoœć z nas użytkowników tych jeżdżących "przetwórni" nie ma pojęcia o tym, że w układzie klimatyzacji oprócz "czynnika" krąży także olej. To olej właœnie niepostrzeżenie staje się powodem problemów (a raczej brak oleju, lub jego nieodpowiednia jakoœć). Olej do klimatyzacji to wyjątkowe i wyrafinowane dzieło chemii XXI wieku - nawet jego cena mówi sama za siebie - litr tej drogocennej substancji kosztuje prawie 200zł - jest to najdroższy olej powszechnie stosowany w motoryzacji. Na szczęœcie w naszych układach klimatyzacji jest go tylko kilkanaœcie do kilkuset gram. Olej w postaci mgiełki krąży w całym układzie zajmując w nim oprócz freonu czołowe miejsce. To właœnie olej smaruje pompę klimatyzacji, uszczelnia mikropory poprawia przepływ czynnika i co jest najważniejszą jego rolą wychwytuje wilgoć z układu klimatyzacji i to właœnie olej jest główną przyczyną, dla której powinno się robić coroczny recycling i kontrolę klimatyzacji. Olej zawarty w klimatyzacji zostaje odessany a do układu klimatyzacji podawany jest nowy, czysty olej klimatyzacyjny. W czasie tego procesu wypompowywany jest także czynnik chłodniczy, sprawdzana szczelnoœć a następnie komputer automatycznie dozuje odpowiednią iloœć gazu i oleju do danego modelu samochodu.

Trzeba pamiętać, że klimatyzacja samochodowa pracuje w najtrudniejszych z możliwych warunkach. Drgania, ogromne zmiany temperatur, różny przepływ czynnika oraz skrajne różnice temperatur. Przecież tylko w aucie włączamy "klimę" przy temperaturach ujemnych i w największe upały. Jeszcze do niedawna napełnienie przez nieœwiadomych użytkowników klimatyzacji polegało na odwiedzeniu tzw. "lodówkarza". Podłączał on butle z gazem do instalacji i "na oko" okreœlał, czy dosyć jest już gazu. Niestety układ samochodowy to precyzja, precyzja, i jeszcze raz koszty!!! Producenci tak jak podają iloœć oleju w skrzyni tak też podają dokładną iloœć gazu i oleju, która ma się znaleŸć w instalacji i nie może być go ani więcej ani mniej gdyż za mało gazu to zła wydajnoœć klimatyzacji a za dużo gazu to niemożnoœć rozprężenia czynnika w celu pobrania ciepła z otoczenia i tak samo z olejem. Zbyt duża jego iloœć to problemy z pracą klimatyzacji a zbyt mało to niedostateczne smarowanie, brak czynnika wychwytującego wilgoć, co w konsekwencji prowadzi do powstawania kryształków lodu i przyspieszonego niszczenia klimatyzatorów samochodowych.

Jednak jaki sens ma napełnianie nieszczelnego układu. Każdy odpowie bez namysłu - żaden! A jednak nabijamy instalacje by po kilku, kilkunastu tygodniach stwierdzić - no cóż klima już nie działa, pewnie zszedł gaz - wstrzymam się z tym do przyszłego roku. Najczęstszy błąd eksploatacyjny. Na ogół kończy się tym, ze kompresor i/lub parownik są do wymiany, gdyż przyjęły wilgoć - większoœć elementów klimatyzacji jest wykonana z aluminiu, które pod wpływem wilgoci "koroduje". Korozja taka na ogół powoduje powstawianie wżerów (nieszczelnoœci) i prowadzi do odrywania się dużych fragmentów skorodowanego aluminium. Elementy te działając razem prowadza do trwałych uszkodzeń.

Dlatego pierwszą czynnoœcią, jaką wykonujemy jest sprawdzenie szczelnoœci! Wykonujemy taką próbę w dwojaki sposób:
1. Test szczelnoœci układu - pozwala wykryć mikro nieszczelnoœci, które mogą być przyczyną ulotnienia gazu w czasie kilku miesięcy. Jest to precyzyjna metoda pomiaru ciœnienia z dokładnoœcią do kilku milibarów. Już nie ryzykujesz, że napełniony układ przestanie wkrótce funkcjonować. Komputer urządzenia napełni Twoją klimatyzacje dokładnie taką iloœcią czynnika, jaka jest przewidziana przez producenta. Nastąpi jednoczeœnie wymiana specjalnego oleju oraz usunięcie wilgoci z układu klimatyzacji. Klimatyzacja samochodowa wymaga rocznego przeglądu (wymiana czynnika i filtra klimatyzacji, kontrola szczelnoœci układu i naciągu paska kompresora oraz sprawdzenie skutecznoœci działania całego układu). Wskazane jest także odkażenie specjalnym preparatem wymiennika, na którym powstaje pleœń oraz inne grzyby. W ramach serwisu oferujemy także naprawy elektroniki, układów klimatyzacji, regeneracje oraz wymianę innych elementów.
2. Sprawdzenie szczelnoœci w układach przez napełnienie Azotem. Nie wolno sprawdzać klimatyzacji powietrzem atmosferycznym!!! Może to doprowadzić do uszkodzenia klimatyzacji. Wilgoć zawarta w powietrzu może doprowadzić do trwałych uszkodzeń. Azot jako gaz obojętny nie zawiera wilgoci i nie wpływa na trwałoœć systemu. Stosujemy także specjalny barwnik ultrafioletowy, który pozwala jednoznacznie okreœlić którędy wydostaje się gaz z instalacji.

Klimatyzacje to nasz "konik" znamy to od A do Z! Zapraszamy !!!


DIAGNOSTYKA SILNIKA

Zobaczysz tutaj, że auto z "komputerem" to nic złego. Niezawodnoœć współczesnych systemów mikroprocesorowych jest na tak wysokim poziomie, że usterki komputerów w aucie nie powinny się nigdy zdarzyć. To setne czꜶci promila wszystkich zgłoszonych usterek. Sam komputer zaœ analizuje informacje, które otrzymuje zapisuje je a następnie jest w stanie ostrzec użytkownika o nieprawidłowym działaniu okreœlonego podzespołu.

Nowoczesne wyposażenie warsztatu do diagnostyki samochodu. MOTOTESTER oraz FIS-220 (ESI) firmy BOSCH to ogromny skok w jakoœci obsługi i diagnostyce nowoczesnych pojazdów silnikowych.

Decyzje o wyborze sprzętu do diagnostyki podjęliœmy po ponad 2 letniej obserwacji rynku. BOSCH jest producentem większoœści elektroniki samochodowej, czujników, POMP układów ABS, ASR, EDS i innych. BOSCH to także najpełniejszy zestaw kabli nie musisz się martwić, że przyjeżdżając do nas odjedziesz z "kwitkiem" gdyż Twój samochód posiada "jakieœ egzotyczne" gniazdo. Jesteœmy w stanie obsłużyć nawet takie marki jak PROSCHE, LAMBORGINI, JAGUAR czy STAYER. Marki popularne takie jak: Audi VW, FIAT, FORD, SEAT, MERCEDES, SKODA i wiele innych to podstawa bez której nie można funkcjonować. Firma założona przez Roberta BOSCH'a zagwarantowała nam także najczęstsze aktualizacje oprogramowania i zajęła się profesjonalnym przeszkoleniem. Dzięki takiej polityce firmy BOSCH nawet najnowsze samochody możemy obsłużyć szybko i sprawnie na najwyższym poziomie.